"MOGA HIDUP DAN MATIKU HANYA KERANA ALLAH"

Khamis, 9 Disember 2010

satu muharam detik permulaan~~

“Daripada Amirul Mukminin Abu Hafa, Umar ibnu Al-Khattab r.a berkata: aku mendengar Rasulullah saw bersabda: bahawasanya setiap amalan itu adalah dengan dan semua orang mendapat pahala berdasarkan apa yang diniatkan. Barangsiapa yang berhijrah kerana Allah dan Rasulnya, maka hijrahnya itu adalah bagi Allah dan Rasulnya. Barangsiapa yang berhijrah kerana dunia yang diperolehinya atau perempuan yang ingin dikahwininya, maka hijrahnya itu adalah kepada apa yang dia niatkan.”

bila masuk awal muharram ne, suma org akan mula mrasakan perlu ntuk mncari niat yg baru untuk tahun yg baru pulak... yg buruk diprbaiki, yg baik di prcantikkan lagi... yang pastinya, insyaAllah apa yg kt niatkan itu akan mndapat ganjaran Allah slagimana niat itu mnambah dekatkan kita kpada Allah azza wajalla...

 dan aku send. ada niatku send.. aku brharap moga Allah beri aku kkuatan untuk bhijrah kpd yg lebih baik...insyaAllah... amiin..~~ tp satu kita kna ingat... adapun phijrahan bknlah smudah yg dikata... mmrlukan pgorbanan yg sgt hebat dugaannya...
sprt pgrbanan kaum muhajirin yg mninggalkan org yg trsayang untuk bhijrah brsama nabi... subhanallah... samalah sprti kita, bila nak brhijjrah dari tabiat lama yg sgtttla di sukai, mmglah sukar...namun hasilnya pasti sgt manis dan indah... 
ingat...tnpa pgrbanan n pghijraan nabi dan kaum muhajirin, tdk akan trbina tamadun madinah~~

               ya!! aku mesti bhijrah!! 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan